Jak se naučit pít

Home / Blog / Jak se naučit pít

Všichni víme, že pitný režim je pro nás velmi důležitý. Říká se, že každý by měl vypít nejméně 2 až 3 litry denně. Není to moc? Nebo není to málo? Ano, přesně tak. Potřeba tekutin je zcela individuální.

Záleží na mnoha okolnostech. Např. na hmotnosti, věku a pohlaví, složení a množství stravy, tělesné aktivitě, počasí apod. Každý má jinou potřebu tekutin. Dokonce u člověka, který má sedavé zaměstnání a konzumuje převážně zeleninová, obilninová a luštěninová jídla s nízkým obsahem soli, se tato potřeba může pohybovat i pod jeden litr za den. Naopak u osob fyzicky pracujících, sportujících a osob, které se pohybují v horkém prostředí, může denní potřeba přesáhnout i pět litrů.

V dospělosti naše tělo tvoří až 70% vody. Voda se podílí na metabolismu buněk a těla, dopravě živin i na vyplavování odpadních a škodlivých látek z těla. Příliš vody však neškodí ledvinám, ale napomáhá k jejich správnému čištění a proti nemocem ledvin. Sklenice čisté teplé vody po ránu zvyšuje krevní tlak, což může býti chtěné a příjemné nastartování.

Optimální pitný režim? Pomůže výpočet.

Každý váží jinak, proto není možné pitný režim generalizovat pro všechny. Zapomeňte na 2,5 litru denně, pokud vážíte 60 kg nebo naopak přes 100 kg. Spočítejte si to přesně. Na jeden kilogram hmotnosti potřebujete 25 mililitrů tekutiny. Padesátikilové ženě stačí  1,25 litru vody.

Co vlastně pít?

  • Nejzdravějším nápojem je čistá voda. Můžeme si však bez obav dopřát i pestřejší skladbu nápojů. K vhodným nápojům patří i vodou ředěné ovocné a zeleninové šťávy, neslazené čaje.
  • Bylinné čaje, pokud nejde o cílenou léčbu, by se měly pít raději slabé a je vhodné je střídat.
    Základní denní tekutinou však pořád zůstává čistá voda bez bublinek.

Jak splnit denní dávku příjmu tekutin?

Připravte si velkou láhev s vodou, kterou budete mít za úkol v průběhu dne vypít. Pije se po douškách, každých 30 až 60 minut. Nikdy nepijte jednorázově více než 300 ml najednou. Pijeme mezi jídly. Měli bychom nepít 20 minut před jídlem a 20 minut po jídle, aby nám líp trávilo.

Láhev mějte pořád na očích, noste ji s sebou. Pokud pracujete u počítače, klidně si přelejte vodu do hezkého džbánu, přidejte pár kousků ovoce, vyberte hezkou skleničku. Jakmile se na džbánek a hezkou skleničku podíváte, dostanete chuť se napít.

Staňte se členem naší skupiny a získejte cenné rady zkušených terapeutek i klientů.

Svůj názor, můžete napsat i do komentáře.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *